استانداردهاي بروشور

بروشور نوعي تبليغات چاپي است كه هدف آن ترويج اطلاعات يا تبليغ يك محصول خدمات است طراحي يك بروشور مستلزم معرفت اصول اساسي این نوع از گرافیک است.
Microsoft Word Women%E2%80%99s Health Clinic Brochure Template MD0180101D F استانداردهاي بروشور
طراحی بروشور

طراحی بروشور,چاپ بروشور

بروشور همچون ديگر انواع موارد تبليغاتي به يك مفهوم محتوا نياز دارد كه به هم پيوند بخورند. بروشور بر اساس نوع طرح مي تواند ساده و یا حتی تك رنگ باشد كه بر روي يك پارت كاغذ سفيد چاپ شده است یا طرح هاي چهار يا پنج رنگ پيشرفته كه بر كاغذهاي گلاسه پرهزینه قيمت چاپ مي شوند. شكل و اندازه بروشور بسيار مفرق است . رايج ترين بروشورها اکثرا ٌ ً سه لتي با ابعاد ۲۷×۲۱ سانتيمتر است و يا چهار لتي ۳۵×۲۱ سانتي متر. برخي از بروشور ها از قطع بولتن يعني يك لتي ۴۲×۲۷ سانتيمتر مصرف مي شود زيرا بايد اطلاعات را بيش از اطلاعاتي كه در قطع استاندارد جاي مي گيرد، در خود جاي دهد. بروشورها نقش اطلاع رساني دارند و به عنوان حاملي جهت معرفي، شرح حال و تبليغ محصول استفاده مي شود. بروشورها وسيله اي مناسب جهت تبليغ و اطلاع رساني به مخاطبين ویِژگزینشه درمورد كنفرانس ديگر رويدادها است صرفاً مي توانند آموزش ي باشند اطلاعاتي درباره بهداشت عمومي يا مطالب عمومي نظير اين به مردم بدهند.

نكاتي كه بايد پيش از شروع طراحي بروشور مدنظر داشت:

۱- موضوع هدف اين بروشور چيست؟

۲- مخاطب كيست؟ اگر بيش از يك مخاطب وجود دارد، شايد بخواهيد كه چند بروشور طراحي كنيد.

۳- مشتري چگونه از اين محصول خدمات مصرف خواهد كرد؟

۴- چه اطلاعاتي در متن بايد لحاظ شود ؟

۵- چه كسي متن آگهي را خواهد نوشت؟

۶- پيام چيست؟

۷- جهت ارائه پيام ، ميزان اطلاعاتي كه بايد در متن جاي گيرد و مخاطب كدام قطعي از تمام مناسبتر است.

۸- آيا مي خواهيد جهت جذاب تر كردن جلد بروشور از تصوير مصرف كنيد مي خواهيد از يك عنوان چشم گير مصرف كنيد.

وقتي يك بروشور طراحي مي كنيد – يا هر نوع آگهي چاپي – جامعيت سادگي، كليدهاي اصلي طراحی خوب است. عنوانهاي اصلي عناوين فرعي بايد در آگهي منسجم و يكپارچه باشند و بايد در قياس با متن آگهي متمايز مفرق باشند. اگر از قلم هاي مختلفي است خوبتر است كه شكل قلم ها با همخوان سازگار باشند.

تا زدن بروشور:

شيوه هاي تا زدن بروشور بخشي از فرآيند طراحي بروشور است . حاشيه ها و لت ها بايد به نحوي سامان يابند كه وقتي تا ميخورد، طرح كلي و اندازه ها همچنان حفظ شود. ضروري است كه پيش از شروع طراحي ، يك ماكت آسان از بروشور تهيه كنيم. بدين ترتيب ميزان اطلاعاتي كه بايد در هر لت جاي گيرد معین مي شود. اين ماكت به شما امكان مي دهد تا نحوه صفحه آرايي لت ها را معين كنيد و تجسمی از گريد با تاها را ایجاد مي نماید . چندين نوع تاي مختلف وجود دارد: تاي آکاردئونی، تاي دروازه ای و تاي مركزي .

نكات مهم:

.:: بروشور را به نحوي نگاه كنيد كه گويي شما مخاطب نهايي آن هستيد.

.:: اطلاعات بايد به ترتيب ارزش نظم يابد.

.:: اطلاعات بايد ساده و صريح ارائه شود.

.:: صفحات بايد با هم همخوان باشند.

.:: لت هاي جلد بايد از نظر طرح و اطلاعاتي كه ارائه مي دهند همخوان باشند.

.:: صفحات بايد از نظر بصري عادی متوازن باشند.

.:: تصاوير عكس ها بايد با متن همموسیقی باشند جلوه بصري صفحه را تقويت كنند. نبايد متن و اطلاعات را تحت الشعاع قرار دهند.

.:: كاغذي كه انتخاب مي كنيد بايد متناسب با طرح بروشور باشد به آساني تا بخورد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید vps خرید vps ارزان خرید سرور مجازی خرید سرور مجازی ارزان خرید وی پی اس خرید وی پی اس ارزان خرید فیلترشکن خرید vpn خرید vpn ارزان خرید vpn خرید vpn
سوپروب close
خرید بک لینک